Case Project Uitverkocht

Project

Uitverkocht

Van bekendmaking tot de verkoop van de allerlaatste woning

datadriven online campagne

Nieuwbouwproject Heijmans Vastgoed

De uitdaging

In tijden van krapte op de nieuwbouwmarkt, de ruimte vinden om sneller vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De vraag naar woningen is groter dan ooit, maar desondanks staat nieuwbouw langer te koop. De marketingkosten nemen toe, terwijl het budget gelijk moet blijven.

Project: uitverkocht

Huizenzoekers

Bereik alleen die mensen die bezig zijn met het kopen van een huis. VDB heeft met 250.000 profielen het grootste aantal online huizenzoekers van Nederland in beeld.

In beeld

Inzicht in alle kosten en resultaten met PixelKitchenTM. Real-time voor elk project en uitgesplitst per kanaal. Indien gewenst kun je specifiek per markt KPI’s monitoren. 

Effectief

Samen draaien we aan de knoppen, omdat we continu willen optimaliseren. Het doel is tegen minimale kosten zoveel mogelijk kwalitatieve leads. Zodat je zo snel mogelijk kan stoppen. Want stoppen is ook rendement. 

Havenkwartier

PROFIELEN
van actieve huizenzoekers

Huizenzoekers in Rotterdam via Facebook, Instagram, Google en Display Advertising benaderd.

INZICHT
resultaten en uitgaven

Alle kosten direct inzichtelijk dankzij door Van Dyck Brown ontwikkelde PixelKitchenTM.

VERKOCHTE
woningen

In fase 1 & 2 van dit nieuwbouw project zijn uiteindelijk 124 woningen verkocht.

Dankzij VDB kunnen we alle kosten uit alle kanalen onder elkaar zetten. Door dit te combineren met de daadwerkelijke resultaten uit onze backoffice via Salesforce sturen we op echte resultaten. We weten steeds beter wat het effect is van onze inzet, en dus ook wat niet effectief is en wanneer we voldoende geïnteresseerden benaderd hebben.

Bram Boterman

Senior Manager e-commerce

Heijmans Vastgoed B.V.

Weten wanneer je voldoende leads hebt, is misschien wel het belangrijkste aan campagnes.

Onze aanpak

  • Intake

    DOELEN VASTSTELLEN

    We starten met het definiëren van de KPI’s, onder meer door te vergelijken met eerdere campagnes. In PixelKitchenTM, Google Analytics en Salesforce maken we deze doelstellingen meetbaar.

  • Voorwerk

    STRATEGIE BEPALEN

    We bepalen de strategische inzet van media. Op basis van de doelgroep-analyse selecteren we profielen uit de bestaande database. De profielen vullen we aan met relevante beschikbare data. We bepalen de gelaagdheid in communicatie. Vervolgens leggen we de budgetten vast, en richten het PixelKitchenTM dashboard in. We bepalen welke kanalen we activeren om de doelgroep zo efficiënt mogelijk te benaderen.

  • Actie

    UITVOEREN MARKETINGSTRATEGIE

    Onze channelmarketeers zetten de campagne op en activeren deze. Gedurende hele campagne zijn de resultaten real-time te volgen in PixelKitchenTM per kanaal en bottomline.

  • Evaluatie

    BIJSTUREN WAAR NODIG

    Op vooraf ingeplande momenten tijdens de campagne doen we een uitgebreide analyse, bespreken deze en sturen bij waar nodig of gewenst.

  • Resultaat

    DOELEN BEHAALD!

    De data-driven aanpak van projecten zorgt ervoor dat je weet wat de effectiviteit is van de campagne(s), wanneer je gas moet geven, moet bijsturen en vooral ook: wanneer je moet stoppen. Deze manier van werken zorgt voor een flinke kostenreductie, met in de regel een hogere effectiviteit.

Meer weten?